Herczeg, Viktória (2023) Óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység gyakorlati tapasztalatai az egyéni beavatkozási szinten. ESÉLY: TÁRSADALOM ÉS SZOCIÁLPOLITIKAI FOLYÓIRAT, 34 (1). pp. 63-80. ISSN 0865-0810
|
Text
63-80-herczeg_viktoria_esely-2023-1-vegleges.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (595kB) | Preview |
Abstract
Az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység feltárása az ország 174 járásának Család és Gyermekjóléti Központjaival való kapcsolatfelvételen alapult. A kvantitatív módszertanon alapuló kutatás 26 kérdésből álló kérdőív segítségével mérte fel a szakemberek gyakorlati tapasztalatait. A kutatás fókuszában az egyéni beavatkozási szint állt – kapcsolatok, problématípusok, ügyeleti idő, jó gyakorlatok. 183 kitöltés érkezett 91 különböző járásból, a jó gyakorlatok jelentős része 4 elmélet köré szerveződik, melyek alapja a Rogers-i szemlélet, ökológiai modell, művészet/játékterápia és kognitív viselkedés lélektan. A területi munka során, explicit módon integrált elméleti háttér mellett így vizsgáltuk az előforduló szociális és pszichológiai problématípusokat, az egyéni beavatkozási szintet és az interprofesszionális kooperációba bekapcsolódó hálózati köröket. A kérdőív elemzéséhez SPSS statisztikai elemzőprogramot használtunk.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | óvodai és iskolai szociális segítés, jó gyakorlatok, kapcsolatok, problématípusok, egyéni konzultációk |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HS Societies secret benevolent etc / szociális szervezetek, mozgalmak, egyesületek L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 04 Nov 2024 10:27 |
Last Modified: | 04 Nov 2024 10:27 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208443 |
Actions (login required)
Edit Item |