Dorogi, Kiara Dominika and Hegedűs, Roland (2023) Kiket és hogyan fogadnak el a pedagógusok? : Sajátos nevelési igényű gyermekek, felnőttek elfogadása a többségi pedagógusok és gyógypedagógusok körében. ESÉLY: TÁRSADALOM ÉS SZOCIÁLPOLITIKAI FOLYÓIRAT, 34 (4). pp. 20-38. ISSN 0865-0810
|
Text
20-38-dorogi-klara-esely-2023-4-1.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (466kB) | Preview |
Abstract
Kvantitatív módszertanra épülő kutatásunkban azt vizsgáljuk, hogy a többségi és a gyógy pedagógusoknak hogyan fogadják el különböző színtereken a sajátos nevelési igényű gyermekeket és felnőtteket. Tanulmányunkban arra keressük a választ, hogy a fogyatékosság típusa, a megkérdezettek neme és vallásossága milyen mértékben hat az elfogadásra, valamint mennyire toleránsak a pedagógu sok a fogyatékossággal élő személyek jelenlétével kapcsolatban. Vizsgáljuk azt is, hogy oktatási körül mények között a pedagógusok saját bevallásuk szerint mennyire állnak készen a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók integrálására. A kutatás eredményei alapján az elfogadás mégsem olyan előrehala dott, mint azt korábban feltételeztük, ezért a pedagógusokat és a társadalmat szükséges tovább edukál ni a fogyatékossággal élő gyermekek, felnőttek elfogadására.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | elfogadás, attitűd, pedagógusok, fogyatékosság, integráció és inklúzió |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM5 Social psychology / szociálpszichológia H Social Sciences / társadalomtudományok > HV Social pathology. Social and public welfare / szociálpatológia, segélyezés > HV1551 People with disabilities / fogyatékkal élők L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 04 Nov 2024 14:03 |
Last Modified: | 04 Nov 2024 14:03 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208509 |
Actions (login required)
Edit Item |