Hengán, Kamilla (2022) Fejlesztő típusú feladatok alkalmazása az első világháború tanításában. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 13 (1). ISSN 2061-6260
  | 
            
              
Text
 13_01_05_Hengan.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (247kB) | Preview  | 
          
Abstract
A hazai oktatási rendszer kiemelt eleme a kompetenciafejlesztés. Ennek hatékony módszere lehet a fejlesztőfeladatok alkalmazása. Kutatásomban a szociális kompetencia fejlesztését vizsgáltam történelemórákon. A tantermi oktatásban elsődlegesen a kompetencia ismeretelemeinek bővítéséről beszélhetünk, de az egyes munkaformákkal a készségszintű fejlesztés is elősegíthető. Az első világháború témakörében alkalmaztam egymásra épülő fejlesztőfeladatokat, és felmértem, megfigyelhető-e elmozdulás a csoport szociális érzékenységében. Az egyes feladatok célirányosan készítették elő a trianoni események megértését. A fejlesztés célja a kölcsönös tisztelet, az empátia, az asszertív kommunikáció és a nemzeti öntudat erősítése volt.
| Item Type: | Article | 
|---|---|
| Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában D History General and Old World / történelem > D4 Modern History / új- és legújabb kor története > D501-680 World War I (1914-1918) / I. világháború története L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában  | 
        
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD | 
| Depositing User: | Zsolt Baráth | 
| Date Deposited: | 04 Nov 2024 14:27 | 
| Last Modified: | 04 Nov 2024 14:27 | 
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208520 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Edit Item | 




