Fekete, Áron (2021) Digitális szövegértési képességek mérése a történelem tantárgy keretén belül az általános iskola 8. évfolyamában. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 12 (3). ISSN 2061-6260
|
Text
12_02_07_Fekete.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (598kB) | Preview |
Abstract
Az írás egy történelmi tartalomba ágyazott digitális szövegértési mérésről szól. A kutatás elsődleges célja az volt, hogy olyan digitális történelmi feladatok segítségével mérjük fel a nyolcadik osztályos tanulók szövegértési képességeit, amelyek igazodnak a 2018-as PISA-mérés egy-egy képességszintjéhez. A tanulmány a digitális szövegértés főbb ismérveinek bemutatásán túl tartalmazza a mikro létszámú kutatási csoportok bemutatását, mérésben elért eredményét, valamint azon szövegértési feladatokat is, amelyeket a kutatásban résztvevőknek meg kellett oldaniuk az ingyenesen elérhető Redmenta felületén. A feladatokat ismertető részegységek magukba foglalják a százalékos eredményeken kívül az otthonról és az iskolából résztvevő tanulói csoportok hibáinak lehetséges okait is. A munka a méréshez megfogalmazott három hipotézis kifejtésével, valamint a kutatás következtetéseivel zárul.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 05 Nov 2024 10:20 |
Last Modified: | 05 Nov 2024 10:20 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208620 |
Actions (login required)
Edit Item |