Kósa, Maja and Kojanitz, László (2021) Történelem szakos hallgatók és középiskolai tanulók episztemológiai nézetei. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 12 (1-2). ISSN 2061-6260
|
Text
12_01_07_Kosa_Kojanitz.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (409kB) | Preview |
Abstract
A történelemtanítás minősége szempontjából meghatározó szerepe van annak, hogy történelemtanárok episztemológiai felkészültsége és szemlélete a történelmi tudás és a történelmi megismerés természetéről kellően árnyalt és a történettudományi szemlélettel összhangban álló legyen. A kutatás célja különböző tanulócsoportok történelemről alkotott nézeteinek összehasonlítása volt. A vizsgálat alapjául a Stoel és munkatársai által fejlesztett kérdőív szolgált, amelyet 11. és 12. évfolyamos középiskolások, valamint 1. és 3. évfolyamos történelem szakos hallgatók töltöttek ki. Stoel és munkatársai kutatási eredményéhez hasonlóan a magyar tanulók esetében is különbség volt kimutatható a középiskolások és az egyetemisták között. A történészhallgatók válaszai a történelmi megismerés és tudás természetéről közelebb álltak a szakértői válaszokhoz, mint a középiskolás tanulóké. A kutatás igazolta, hogy a történelmi képzés előre haladásával párhuzamosan a hallgatók történelemszemlélete is fejlődik.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 05 Nov 2024 10:55 |
Last Modified: | 05 Nov 2024 10:55 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208644 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |