Illik, Péter (2022) V mint vérbosszú, avagy filmelemzés CLIL-ben a középiskolai történelemórán. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 13 (3-4). ISSN 2061-6260
|
Text
13_03_07_Illik.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (409kB) | Preview |
Abstract
A történelmi filmek elemzése ideális eszköz a középiskolai történelemórán, amely a diákok gondolkodási képességeinek fejlesztését szolgálja. Jelen tanulmány többrétegű metareflektív írás. Alapvető szintjén elmeséli a „V mint vérbosszú” című film történetét. Második rétegében elemzi a film egyes jeleneteit és annak mondandóját. Harmadik, módszertani rétegében bemutatja, hogyan lehet filmet elemezni CLIL-ben és leírja magát a CLIL oktatási technikát.[1] Végül pedig arra hívja fel a figyelmet, hogy a film valójában nem Guy Fawkesről, nem a 17. századi Angliáról és nem is a film közvetlen témájáról, egy fiktív diktatúráról hiteles forrás, hanem saját készítőiről, azaz arról, hogyan látja és értelmezi a diktatúrát a 21. századi liberalizmus.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN1993 Motion Pictures / filmművészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 05 Nov 2024 12:52 |
Last Modified: | 05 Nov 2024 12:52 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208687 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |