Bíró, Anett (2008) Kontrasztív lexikai szemantika az idegen nyelvek tanításában, tanulásában. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 3 (1). pp. 15-28. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN-1788-9979_vol_3_no_1_2008_015-028.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány középpontjában a kontrasztív lexikai szemantika nyelvtanulásban, nyelvtanításban történő alkalmazásának vizsgálata, leírása áll. A tanulói performanciában fellelhető hibák magyarázata, a hibaelemzésben diagnosztikai funkciót betöltő kontrasztív szemantikai elemzés eredményeire épített tudatosítás ugyanis a hibák kiküszöbölését, s ezáltal a tanulói kompetencia tökéletesedését szolgálhatja. A tanulmány fő célja a nyelvtanulásban részvevő két nyelv (anya- és célnyelv) szókincsének elsajátítását segítő szemantikai elemzés lehetséges módjainak bemutatása konkrét példákkal illusztrálva és magyarázva.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 05 Nov 2024 17:27 |
Last Modified: | 05 Nov 2024 17:27 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208756 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |