Molnár, Erzsébet (2008) Brassai Sámuel napjainkban is aktuális pedagógiai nézetei. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 3 (1). pp. 41-52. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN-1788-9979_vol_3_no_1_2008_041-052.pdf - Published Version Download (937kB) | Preview |
Abstract
Brassai Sámuel pedagógiai és nyelvpedagógiai nézetei ma is helytállóak és követendők. Egyik legnagyobb vívmánya a korabeli tanterv modernizálása volt, mellyel a hagyományos latin iskolával szemben a magyar nyelvűséget vezette be, s a nyelvtanítást új alapokra helyezte. Hangsúlyozta, hogy a nyelvtanulás azért is fontos, mert sokoldalúvá tesz, ízlésre nevel és elősegiti egy nemzet szellemi életének megismerését. Külön fontosságot tulajdonított a tanítás módszertani kérdéseinek. Szigorúan fellépett a kizárólag tanári szereplésre épülő oktatás ellen. Hangsúlyozta: az ismeret-elsajátítás folyamatában a diáknak tevőlegesen is részt kell venni. Szinte minden tudományban megelőzte korát, jóval mások előtt járt. Méltatói éles értelmét, hibátlan logikáját, a tudományok iránti érdeklődését, fáradhatatlan akaraterejét, szorgalmát, kitartását és gyakorlati életvitelét emelik ki. Tanításai annyira alapvetők és mélyek, hogy napjainkban is megállják helyüket.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 05 Nov 2024 17:34 |
Last Modified: | 05 Nov 2024 17:34 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208758 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |