Kegyesné Szekeres, Erika (2008) Általános iskolás fiúk és lányok fogalmazásainak gender-szempontú kvantitatív és kvalitatív vizsgálata. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 3 (1). pp. 107-121. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN-1788-9979_vol_3_no_1_2008_107-121.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Az alábbi tanulmány1 azt vizsgálja, hogy a kvalitatív és a kvantitatív szociolingvisztikai módszerek alkalmazásával milyen eltérek m utathatók ki a fiúk és a lányok iskolai fogalmazásaiban. A tanulmány a gender-szempontú differencia-hipotézis azon tételéből indul ki, hogy a nemileg specifikus nyelvhasználati különbségek valójában preferenciális különbségek. Az általános iskolás tanulók esetében a helyesírás vizsgálata bizonyult olyan életkorral és nemmel összefüggő különbségnek, amely mindkét vizsgálat korosztályban szignifikáns volt. Eredményeimtől azt vártam, hogy a szövegproduktumok kvantitatív és kvalitatív mutatóinak nemek szerinti összevetésével megállapíthatóak lesznek a nemekre specifikusan és tipikusan jellemző anyanyelvi szövegalkotási stratégiák a 9-10, ill. 11-12 éves életkor viszonylatában
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 05 Nov 2024 17:52 |
Last Modified: | 05 Nov 2024 17:52 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208764 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |