REAL

Általános iskolás fiúk és lányok fogalmazásainak gender-szempontú kvantitatív és kvalitatív vizsgálata

Kegyesné Szekeres, Erika (2008) Általános iskolás fiúk és lányok fogalmazásainak gender-szempontú kvantitatív és kvalitatív vizsgálata. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 3 (1). pp. 107-121. ISSN 1788-9979

[img]
Preview
Text
ISSN-1788-9979_vol_3_no_1_2008_107-121.pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

Az alábbi tanulmány1 azt vizsgálja, hogy a kvalitatív és a kvantitatív szociolingvisztikai módszerek alkalmazásával milyen eltérek m utathatók ki a fiúk és a lányok iskolai fogalmazásaiban. A tanulmány a gender-szempontú differencia-hipotézis azon tételéből indul ki, hogy a nemileg specifikus nyelvhasználati különbségek valójában preferenciális különbségek. Az általános iskolás tanulók esetében a helyesírás vizsgálata bizonyult olyan életkorral és nemmel összefüggő különbségnek, amely mindkét vizsgálat korosztályban szignifikáns volt. Eredményeimtől azt vártam, hogy a szövegproduktumok kvantitatív és kvalitatív mutatóinak nemek szerinti összevetésével megállapíthatóak lesznek a nemekre specifikusan és tipikusan jellemző anyanyelvi szövegalkotási stratégiák a 9-10, ill. 11-12 éves életkor viszonylatában

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Barbara Nagy
Date Deposited: 05 Nov 2024 17:52
Last Modified: 05 Nov 2024 17:52
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/208764

Actions (login required)

Edit Item Edit Item