Kaposi, József (2015) Állampolgárságra, demokráciára nevelés. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 6 (3-4). ISSN 2061-6260
|
Text
06_03_02_Kaposi.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (766kB) | Preview |
Abstract
Az állampolgári nevelés kérdése az elmúlt húsz esztendőben – különösen az ún. fejlett világban – a korábbihoz képest erőteljesen felértékelődött. Egyre nagyobb figyelem irányul az aktív állampolgárság kérdésére és sok ország próbálja a problémát az oktatáson keresztül kezelni. Mindez feltehetően összefügg a széles körű és mind jobban terjedő globalizációval és az ezzel párhuzamosan, egyre váratlanabbul és kiszámíthatatlanabbul megjelenő véres etnikai-vallási konfliktusokkal, valamint a fiatal generációk társadalmi aktivitásának folyamatos csökkenésével. Ezen tendenciákat is figyelembe véve vált az európai oktatáspolitika egyik jelentős programjává az aktív állampolgárságra való nevelés, amely többek közt azt eredményezte, hogy a 2000-es évek elején az erre a területre vonatkozó képességek bekerültek az ún. európai kulcskompetenciák közé. A tanulmány végigtekinti az állampolgári nevelés hazai történetét, jelenkori nemzetközi trendjeit, az utóbbi húsz év hazai módszertani gyakorlatait, lehetőségeit, valamint a téma oktatásának jelenlegi tanárképzési kihívásait is.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 08 Nov 2024 07:06 |
Last Modified: | 08 Nov 2024 07:08 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/209002 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |