REAL

„Mesés” történelem? A történelem mitizálása és sematizálása, valamint ennek hatása a tanulói motivációra

Petrilla Gara, Attila (2015) „Mesés” történelem? A történelem mitizálása és sematizálása, valamint ennek hatása a tanulói motivációra. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 6 (1-2). ISSN 2061-6260

[img]
Preview
Text
06_01_03_Petrilla.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (622kB) | Preview

Abstract

Jelen tanulmányban arra a kérdésre keresi a választ szerző, hogy milyen módon motiválhatóak a tanulók a történelem tárggyal kapcsolatban, milyen új megközelítést alkalmazhatunk, hogy e tekintetben pozitív attitűdöt alakítsunk ki. Azonban, ha a téma a tantárgy és a diákok kapcsolata, a szigorúan vett elemzés előtt nagy kört kell bejárni; mindenképp érdemes definiálnunk, mi is (illetve mi nem) a történelem, mi tartozik, és mi nem tartozik vizsgálati körébe, illetve mire képes és alkalmas – mire pedig nem.

Item Type: Article
Subjects: D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában
L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 08 Nov 2024 10:26
Last Modified: 08 Nov 2024 10:26
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/209035

Actions (login required)

Edit Item Edit Item