Egri, László (2013) Tizenkettedik évfolyamos történelemtankönyvek összehasonlító elemzése. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 4 (1). ISSN 2061-6260
|
Text
04_01_05_Egri.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
Abstract
Az írásban két, a gimnáziumi oktatásban igen népszerű történelemtankönyv összehasonlítására vállalkozik a szerző. Az összevetés két fő szinten, egy külső (küllem) és belső (tartalmiság) szférában vizsgálódva próbál választ keresni arra a kérdésre, hogy melyik munka milyen szempontból lehet alkalmasabb a középiskolai oktatás hatékony segítésére. A vizsgálat tárgykörei magukban foglalják a vizuális észleléssel felfogható ábraelemek, a képi világ összevetésén túl a tankönyvek nyelvezetének, szakmai jellegének elemzését és a tanári munka, illetve a tanulói felkészülés segítésének módozatait egyaránt.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 11 Nov 2024 07:18 |
Last Modified: | 11 Nov 2024 07:18 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/209197 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |