Dános, Zsolt (2024) Egy autizmusbarát e-learning tartalom készítésének megközelítései = Approaches for developing an autism-friendly e-learning content. PANNON DIGITÁLIS PEDAGÓGIA : E-TANULÁS TÁVOKTATÁS OKTATÁS-INFORMATIKA, 3 (4). pp. 29-47. ISSN 2786-2445
|
Text
06_EgyautizmusbarC3A1te-learningtartalomkC3A9szC3ADtC3A9sC3A9nekmegkC3B6zelC3ADtC3A9sei_tC3B6rdelt28129.pdf - Published Version Download (387kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány egy autizmusbarát e-learning tartalom tervezési és fejlesztési lépéseit és szempontjait mutatja be egygyakorlati folyamaton keresztül. A fejlesztés alapvetően egy tesztkurzus felépítését célozta meg, amely jelenlegnem része semmilyen képzésnek, képzési portfóliónak. A tesztkurzus keretében a teljes tervezett kurzus beveze-tője, 1. modulja és a befejezés kidolgozása valósult meg. A kurzus elkészítésének általános célja az autista gyere-kek neveléséhez és oktatásához való hozzájárulás volt az e-learning által nyújtott lehetőségek segítésével. Ennekkeretében kísérlet történt egy olyan e-learning kurzus fejlesztésére, amely hozzájárul a 10-18 éves autista gyerme-kek közlekedési és tájékozódási ismereteinek és kompetenciáinak fejlesztéséhez. Ezen kívül a fejlesztés ahhoz isadalékot kívánt nyújtani, hogy az e-learning képzések hogyan tudják támogatni ennek a speciális célcsoportnak azoktatását és fejlesztését, illetve milyen módon tud hozzájárulni a célcsoport önállóságának fejlődéséhez. A célcso-port a hazai oktatásrendszerben szűkös támogatási kapacitással rendelkezik, ezért a gyógypedagógiai terület ré-szére minden olyan alternatív tanulási eszköz születése hatékony, amelyek képesek a kapacitási hiányokat enyhí-teni, illetve az oktatási tevékenységet támogatni. Az igények ellenére kifejezetten autistáknak szánt e-learningtananyag nem, vagy csak alig elérhető a hazai kínálatban. A hiány pótlására azonban sok hasonló kísérletre vanszükség ahhoz, valóban olyan tananyagok készülhessenek, amely mind az autista gyermekek és fiatalok tanulását,mind az őket tanító oktatók munkáját támogatja. | The paper presents the steps and considerations for designing and developing autism-friendly e-learning contentthrough a practical process. The development was primarily aimed at building a test course, which is currently notpart of any training or training portfolio. The test course covered the development of the introduction, modu le 1,and the completion of the entire planned course. The overall aim of the course design was to contribute to theeducation and training of children with autism through the opportunities provided by e-learning. Within this fra-mework, an attempt was made to develop an e-learning course that contributes to improving the transport andorientation knowledge and skills of children with autism aged 10-18. In addition, the development also aimed toprovide insights into how e-learning courses can support the education and development of this specific targetgroup, and how they can contribute to enhancing their autonomy. The target group has limited support capacitywithin the national education system, therefore the creation of any alternative learning tools for the field of specialneeds education that can alleviate capacity shortages and support educational activities is highly beneficial. Despitethe demand, e-learning materials specifically designed for autistic learners are either unavailable or barely avai-lable in the national offerings. However, to address this gap, many similar efforts are needed to produce learningmaterials that effectively support both the education of children and young people with autism and the work of theteachers who educate them.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | e-learning, autizmus, önálló tanulás, kompetenciafejlesztés, közlekedési ismeretek | e-learning, autism, individual learning, competence development, mobility skills |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HV Social pathology. Social and public welfare / szociálpatológia, segélyezés > HV1551 People with disabilities / fogyatékkal élők L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 11 Nov 2024 14:57 |
Last Modified: | 11 Nov 2024 14:57 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/209211 |
Actions (login required)
Edit Item |