Domokos, Zsuzsa (2010) Hogyan tanítottam a trianoni békét a Kádár-korban és demokrácia évtizedeiben a középiskolásoknak? TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 1 (4). ISSN 2061-6260
|
Text
01_04_06_Domokos.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (918kB) | Preview |
Abstract
Az idei évben volt a trianoni kényszerbéke aláírásának a 90. évfordulója. Előző számunkban egy elméleti írást közöltünk a témával és a szomorú évfordulóval kapcsolatban. Most egy gyakorló történelemtanár írja le a témakör tanítása során szerzett tapasztalatait és vívódásait a rendszerváltozás előtti és utáni időszakot összehasonlítva. Az írás a szerzőnek a beregszászi II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskolán 2010 márciusában ottani tanárok és tanárjelöltek előtt tartott előadásának a szerkesztett változata. Kicsit szubjektív önvallomás az elmúlt évtizedek hazai történelemtanár-társadalmának kompromisszumairól, ugyanakkor kísérlet objektív Trianon-kép bemutatására, ha ez egyáltalán lehetséges. A szerkesztőség szívesen közölne le további hasonló témájú írásokat is, melyek bepillantást engednek szaktanári vívódásaink mélységeibe is.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 11 Nov 2024 14:07 |
Last Modified: | 11 Nov 2024 14:07 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/209316 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |