REAL

Érthető, amit mondok? Metadiszkurzív stratégiák angol szakos hallgatók szemináriumi előadásaiban

Magnuczné Godó, Ágnes (2011) Érthető, amit mondok? Metadiszkurzív stratégiák angol szakos hallgatók szemináriumi előadásaiban. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 6 (1). pp. 155-173. ISSN 1788-9979

[img]
Preview
Text
ISSN_1788-9979_BTK_MFI_1_2011_155-173.pdf - Published Version

Download (166kB) | Preview

Abstract

Az elmúlt évek diskurzuselemzési szakirodalmában egyre nagyobb teret kap az előadói készségek mibenlétének és fejlődésének vizsgálata. Ez a szakmai figyelem azt a felismerést tükrözi, hogy a jó előadás olyan hatásos kommunikációs aktus, amely komplex ismeretek és készségek összehangolásának eredményeképpen gyakorol intenzív meggyőző hatást a befogadókra. Sazdovska (2009) szerint a különböző előadástípusokban eltérő, jellegzetes beszédaktusok nyilvánulnak meg, de közös vonása minden előadásnak a többé vagy kevésbé megnyilvánuló interaktív jelleg, amely egyértelműen tanulás és gyakorlás útján fejleszthető készség. Tanulmányomban egy olyan kutatás eredményeit szándékozom bemutatni, amely egyrészt az interakció metanyelvi megnyilvánulásait vizsgálja angol szakos hallgatók szemináriumi előadásaiban, másrészt azt, hogy ezek az interakciós stratégiák hogyan befolyásolják az értékelők holisztikus benyomását az előadásról.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Barbara Nagy
Date Deposited: 03 Feb 2025 15:12
Last Modified: 03 Feb 2025 15:12
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/212031

Actions (login required)

Edit Item Edit Item