Magnuczné Godó, Ágnes (2011) Érthető, amit mondok? Metadiszkurzív stratégiák angol szakos hallgatók szemináriumi előadásaiban. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 6 (1). pp. 155-173. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_BTK_MFI_1_2011_155-173.pdf - Published Version Download (166kB) | Preview |
Abstract
Az elmúlt évek diskurzuselemzési szakirodalmában egyre nagyobb teret kap az előadói készségek mibenlétének és fejlődésének vizsgálata. Ez a szakmai figyelem azt a felismerést tükrözi, hogy a jó előadás olyan hatásos kommunikációs aktus, amely komplex ismeretek és készségek összehangolásának eredményeképpen gyakorol intenzív meggyőző hatást a befogadókra. Sazdovska (2009) szerint a különböző előadástípusokban eltérő, jellegzetes beszédaktusok nyilvánulnak meg, de közös vonása minden előadásnak a többé vagy kevésbé megnyilvánuló interaktív jelleg, amely egyértelműen tanulás és gyakorlás útján fejleszthető készség. Tanulmányomban egy olyan kutatás eredményeit szándékozom bemutatni, amely egyrészt az interakció metanyelvi megnyilvánulásait vizsgálja angol szakos hallgatók szemináriumi előadásaiban, másrészt azt, hogy ezek az interakciós stratégiák hogyan befolyásolják az értékelők holisztikus benyomását az előadásról.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 03 Feb 2025 15:12 |
Last Modified: | 03 Feb 2025 15:12 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/212031 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |