Dőryné Zábrádi, Orsolya and Petzné, Tóth Szilvia (2024) A csetbotok felhasználása a magyar nyelv oktatásában : Az algoritmikus gondolkodás fejlesztése a Magyar nyelv kurzus keretén belül. FILOLÓGIA.HU, 15 (1-4). pp. 82-100. ISSN 2062-7858
|
Text
06_doryne-petzne_82-100_WEB-Filologia2024_1-4..pdf - Published Version Download (2MB) | Preview |
Abstract
Napjainkban az oktatás, a tanítás-tanulási folyamat számos változáson megy át. A 21. századi képességek egyre inkább az együttműködés, az önfejlesztés, az élethosszig tartó tanulás fontosságát hangsúlyozzák. Emellett egyre nagyobb teret hódít a mesterséges intelligencia használata az oktatásban. A tanítóképzésben a Magyar nyelv kurzus keretén belül a szemantikai és a grammatikai ismeretek (szófajtan, morfológia, mondattan) oktatását összekötöttük a matematikai ismereteken belül az algoritmikus gondolkodás fejlesztésével, ezzel teret adva a tantárgyak közötti integrációnak és a többszörös intelligencia elméletének. Továbbá a modern technikai vívmányokat felhasználva, átgondolva a hagyományos, frontális, papíralapú oktatást, újraterveztük a SAMR-modell alapján az óráinkat, és a hallgatóknak olyan feladatot adtunk, hogy játsszák el a csetbot szerepét. Ennek a kísérleti kutatásnak, módszertani újításnak a leírását és eredményét foglaljuk össze ebben a tanulmányban.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | algoritmikus gondolkodás; tanítóképzés; Chatbot; mesterséges intelligencia (MI); Magyar nyelv kurzus; |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PH Finno-Ugrian, Basque languages and literatures / finnugor és baszk nyelvek és irodalom > PH04 Hungarian language and literature / magyar nyelv és irodalom |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 19 Dec 2024 09:56 |
Last Modified: | 19 Dec 2024 09:56 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/212116 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |