REAL

Egy online tanulást támogató portál kurzusának vizsgálata Big Data adatelemző módszerekkel = Investigating the course of an online learning portal using Big Data analytics

Csernai, Zoltán (2024) Egy online tanulást támogató portál kurzusának vizsgálata Big Data adatelemző módszerekkel = Investigating the course of an online learning portal using Big Data analytics. In: Az oktatás, a kutatás és a közgyűjtemények digitális transzformációja felsőfokon : NETWORKSHOP 2024 : 33. Országos Informatikai Konferencia : 2024. április 3-5. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger. HUNGARNET Egyesület, Budapest, pp. 36-44. ISBN 9786158224321

[img]
Preview
Text
05_Csernai.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (1MB) | Preview

Abstract

Napjainkban a Big Data technológia egyre népszerűbb az oktatásban, mivel lehetőséget teremt a tanulási folyamatok hatékonyabbá tételére, a tanulók személyre szabott támogatására és az intézményi döntéshozatal javítására. (Bamiah et al., 2018). A Big Data technológiák ezen kívül javítják és támogatják az online tanulást támogató rendszerek által generált adatok gyűjtését, tárolását, feldolgozását, elemzését, biztonságát és virtualizációját (Otoo-Arthur & van Zyl, 2020). A cikk célja a Big Data technológiához kapcsolódó két kulcsfontosságú oktatási terület, az oktatási adatbányászat és a tanulási analitika folyamatának, módszereinek és alkalmazási lehetőségeinek bemutatása. A kutatás egy online tanulást támogató portál kurzusának tevékenységeit vizsgálja Big Data adatelemző módszerek és eszközök segítségével, egy online platformon keresztül. A cikk célkitűzése a tanulási folyamatok mélyebb megértése és a tanulók jövőbeli eredményeinek előrejelzése Big Data elemzési módszerekkel. A tanulmány olyan elemzési megközelítéseket kínál, amelyek segíthetik az oktatókat a személyre szabott támogatás nyújtásában és a tanulói siker előmozdításában. „A Kulturális és Innovációs Minisztérium ÚNKP-23-3 kódszámú Új Nemzeti Kiválóság Programjának a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból finanszírozott szakmai támogatásával készült.” | Nowadays, Big Data technology is becoming increasingly popular in education as it offers the potential to make learning processes more efficient, provide personalised support to learners and improve institutional decision-making (Bamiah et al., 2018). In addition, Big Data technologies improve and support the collection, storage, processing, analysis, security and virtualisation of data generated by e-learning systems (Otoo-Arthur & van Zyl, 2020). The aim of this paper is to describe the processes, methods and applications of two key educational areas related to Big Data technology: educational data mining and learning analytics. The research investigates the activities of a course in an online learning support portal using Big Data data analytics methods and tools through an online platform. The objective of the paper is to gain a deeper understanding of learning processes and to predict learners’ future performance using Big Data analytics methods. It offers analytical approaches that can help educators provide personalized support and promote student success.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: Big Data, oktatási adatbányászat, tanulási analitika, Moodle, online tanulást támogató portál, Big Data, educational data mining, learning analytics, Moodle, online learning support portal
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 02 Jan 2025 10:10
Last Modified: 02 Jan 2025 10:10
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/212373

Actions (login required)

Edit Item Edit Item