Libárdi, Péter (2024) Petőfi Sándor verseinek grammatikai elemzése projektmódszerrel. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (4). pp. 34-45. ISSN 2060-0623
![]() |
Text
Anyp_XVII_2024_4_3.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Download (340kB) | Request a copy |
Abstract
A tanulmány a projektmódszert mint kooperatív tanulási lehetőséget mutatja be Petőfi Sándor tetszőlegesen válogatott verseinek grammatikai szempontú elemzésével. A leírt munkafolyamat eltér az osztályszervezésű hagyományos modelltől, lefolyása érdeklődés szerint szerveződő csoportok tagjainak önálló és interaktív együttes munkálkodására épül. Lezárása önreflexív jellegű, mindig produktummal végződik, amely további elemzési szempontok bevonásával folyamatosan alakítható, újabb ismeretek irányába bővíthető. Az eljárás módosult tanári szemléletet kíván, a tanár a diákokkal egyenértékű partnerként vesz részt a tevékenységben, a tanulók ötleteit szem előtt tartva iránymutatásaival ösztönzi a résztvevőket a kutatási cél megvalósításának érdekében. A bemutatott módszer kiegészítő szempontot tesz hozzá az irodalomtanítás széles körű elemzési és értelmezési aspektusaihoz.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | projektmódszer, versek grammatikai elemzése, kooperatív tanulás, interaktivitás, önreflektivitás |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 08 Jan 2025 10:10 |
Last Modified: | 08 Jan 2025 10:10 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/213131 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |