REAL

Petőfi Sándor verseinek grammatikai elemzése projektmódszerrel

Libárdi, Péter (2024) Petőfi Sándor verseinek grammatikai elemzése projektmódszerrel. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 17 (4). pp. 34-45. ISSN 2060-0623

[img] Text
Anyp_XVII_2024_4_3.pdf - Published Version
Restricted to Repository staff only

Download (340kB) | Request a copy

Abstract

A tanulmány a projektmódszert mint kooperatív tanulási lehetőséget mutatja be Petőfi Sándor tetszőlegesen válogatott verseinek grammatikai szempontú elemzésével. A leírt munkafolyamat eltér az osztályszervezésű hagyományos modelltől, lefolyása érdeklődés szerint szerveződő csoportok tagjainak önálló és interaktív együttes munkálkodására épül. Lezárása önreflexív jellegű, mindig produktummal végződik, amely további elemzési szempontok bevonásával folyamatosan alakítható, újabb ismeretek irányába bővíthető. Az eljárás módosult tanári szemléletet kíván, a tanár a diákokkal egyenértékű partnerként vesz részt a tevékenységben, a tanulók ötleteit szem előtt tartva iránymutatásaival ösztönzi a résztvevőket a kutatási cél megvalósításának érdekében. A bemutatott módszer kiegészítő szempontot tesz hozzá az irodalomtanítás széles körű elemzési és értelmezési aspektusaihoz.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: projektmódszer, versek grammatikai elemzése, kooperatív tanulás, interaktivitás, önreflektivitás
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 08 Jan 2025 10:10
Last Modified: 08 Jan 2025 10:10
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/213131

Actions (login required)

Edit Item Edit Item