Hegedűs, Anita and Szalai-Szolcsányi, Judit and Eklicsné Lepenye, Katalin (2024) A modalitás megjelenése hivatalos levelekben orvosi angol tanulói korpusz alapján. PORTA LINGUA (2). pp. 25-31. ISSN 1785-2420
|
Text
PL2024_2_Final_Hegedus_Szalai-Szolcsanyi_Eklics25-31.pdf - Published Version Download (767kB) | Preview |
Abstract
A tanulói korpuszok egy adott nyelvet idegen nyelvként tanulók produktumainak szisztematikus, elektronikus gyűjteményei, melyek fontos szerepet játszhatnak egy nyelvet idegen nyelvként tanulók nyelvelsajátításának vizsgálatában. A jelen tanulmány célja a modalitás vizsgálata a „UPMS Learner Corpus of Official Letters” korpuszban. A korpusz angol nyelvet idegen nyelvként tanuló, B2 szinten lévő orvostanhallgatók által angol nyelven megírt hivatalos leveleket tartalmaz. A vizsgálat a Sketch Engine szoftver segítségével történt. Az eredmények azt mutatták, hogy a hallgatók a modalitás kifejezésére főként segédigéket használtak. Az eredményekből arra lehet következtetni, hogy a hallgatók B2 szinten a modalitást elsősorban modális segédigét tartalmazó betanult kifejezések segítségével fejezik ki, és ezeket helyesen használják, jól elsajátították. Azonban kevesebb figyelmet fordítanak más modalitást kifejező eszközökre, pl. modális jelzők, határozók, „köntörfalazási” technikák használatára.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | tanulói korpusz, modalitás, Sketch Engine, hivatalos levél, orvosi szaknyelv |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PE English / anglisztika R Medicine / orvostudomány > R1 Medicine (General) / orvostudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 08 Jan 2025 13:04 |
Last Modified: | 08 Jan 2025 13:04 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/213157 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |