REAL

Szaknyelvtanulási motiváció a Miskolci Egyetemen

Bajzát, Tünde (2024) Szaknyelvtanulási motiváció a Miskolci Egyetemen. PORTA LINGUA (2). pp. 97-108. ISSN 1785-2420

[img]
Preview
Text
PL2024_2_Final_Bajzat_97-108.pdf - Published Version

Download (734kB) | Preview

Abstract

A motiváció kulcsfontosságú szerepet játszik a nyelvtanulásban és a nyelvtanulási folyamat szerves része. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa a szaknyelvet tanuló egyetemi hallgatók belső és külső motivációját. A vizsgálat 2023 tavaszán készült: a Miskolci Egyetem hat különböző karán angol, francia, német és spanyol szaknyelvet tanuló hallgatók töltötték ki a magyar nyelvű kérdőívet. A kérdőív nyitott és zárt kérdéseket, valamint ötfokozatúLikert-skálákat tartalmazott az Akadémiai Motivációs Kérdőív alapján. A tanulmány első része a kutatás elméleti hátterét ismerteti. A második rész a kutatás célját, módszerét, résztvevőit és eredményeit mutatja be. Az eredmények az egyetemi hallgatók belső és külső motivációjának intenzitását, valamint a különböző motiváció-típusainak eltéréseit mutatják be. Az eredmények arra is rávilágítanak, hogy az egyetem különböző karaira járó és különbözőszaknyelveket tanuló hallgatók motivációjának szintje mennyire különbözik egymástól.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: felsőoktatás, szaknyelvtanulás, belső motiváció, külső motiváció, Akadémiai Motivációs Kérdőív
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 08 Jan 2025 13:13
Last Modified: 08 Jan 2025 13:13
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/213169

Actions (login required)

Edit Item Edit Item