Bajzát, Tünde (2024) Szaknyelvtanulási motiváció a Miskolci Egyetemen. PORTA LINGUA (2). pp. 97-108. ISSN 1785-2420
|
Text
PL2024_2_Final_Bajzat_97-108.pdf - Published Version Download (734kB) | Preview |
Abstract
A motiváció kulcsfontosságú szerepet játszik a nyelvtanulásban és a nyelvtanulási folyamat szerves része. Jelen tanulmány célja, hogy bemutassa a szaknyelvet tanuló egyetemi hallgatók belső és külső motivációját. A vizsgálat 2023 tavaszán készült: a Miskolci Egyetem hat különböző karán angol, francia, német és spanyol szaknyelvet tanuló hallgatók töltötték ki a magyar nyelvű kérdőívet. A kérdőív nyitott és zárt kérdéseket, valamint ötfokozatúLikert-skálákat tartalmazott az Akadémiai Motivációs Kérdőív alapján. A tanulmány első része a kutatás elméleti hátterét ismerteti. A második rész a kutatás célját, módszerét, résztvevőit és eredményeit mutatja be. Az eredmények az egyetemi hallgatók belső és külső motivációjának intenzitását, valamint a különböző motiváció-típusainak eltéréseit mutatják be. Az eredmények arra is rávilágítanak, hogy az egyetem különböző karaira járó és különbözőszaknyelveket tanuló hallgatók motivációjának szintje mennyire különbözik egymástól.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | felsőoktatás, szaknyelvtanulás, belső motiváció, külső motiváció, Akadémiai Motivációs Kérdőív |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 08 Jan 2025 13:13 |
Last Modified: | 08 Jan 2025 13:13 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/213169 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |