Karácsony, Gergely (2018) Automatizált személyre szabott árazási megoldások az online kereskedelemben. In: A nemzetközi kereskedelmi kapcsolatok egyes aktuális kérdései. Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 81-94. ISBN 9789636938581
|
Text
GKG-Szemelyre_szabott_arazas.pdf - Published Version Download (156kB) | Preview |
Abstract
Az online kereskedelem napjainkra egyre inkább elterjedtté vált. Az elektronikus áruházak számára egyre több adat válik hozzáférhetővé a felhasználóiról, amit azok fel is használnak a kereskedelmi gyakorlatban számos céllal: személyre szabott ajánlatok küldésére, a felhasználói élmény fokozására, és – ami jelen elemzés témája – az árképzésben is. A személyre szabott árazás közgazdasági fogalma az árdiszkrimináció egyik formája, amikor a kereskedő minden egyes vásárlónak az általa kifizetni kívánt maximális árhoz közeli összegben határozza meg a termék árát. Ehhez az szükséges, hogy rendkívül behatóan, szinte személyesen ismerje a vevőt. Ez az adatbányászat (big data) eszköztárával lehetővé válik az online kereskedelemben. Jelen tanulmány a személyre szabott árazás gazdaságtanát, gyakorlati megvalósulásának módjait és a felmerülő jogi kérdéseket járja körül.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Személyre szabott árazás, online kereskedelem, adatvédelem, árdiszkrimináció, big data |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.9.D343 Data mining and searching techniques / adatbányászati és keresési módszerek |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 29 Jan 2025 12:42 |
Last Modified: | 29 Jan 2025 12:42 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/214593 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |