REAL

Automatizált személyre szabott árazási megoldások az online kereskedelemben

Karácsony, Gergely (2018) Automatizált személyre szabott árazási megoldások az online kereskedelemben. In: A nemzetközi kereskedelmi kapcsolatok egyes aktuális kérdései. Gondolat Kiadó, Budapest, pp. 81-94. ISBN 9789636938581

[img]
Preview
Text
GKG-Szemelyre_szabott_arazas.pdf - Published Version

Download (156kB) | Preview

Abstract

Az online kereskedelem napjainkra egyre inkább elterjedtté vált. Az elektronikus áruházak számára egyre több adat válik hozzáférhetővé a felhasználóiról, amit azok fel is használnak a kereskedelmi gyakorlatban számos céllal: személyre szabott ajánlatok küldésére, a felhasználói élmény fokozására, és – ami jelen elemzés témája – az árképzésben is. A személyre szabott árazás közgazdasági fogalma az árdiszkrimináció egyik formája, amikor a kereskedő minden egyes vásárlónak az általa kifizetni kívánt maximális árhoz közeli összegben határozza meg a termék árát. Ehhez az szükséges, hogy rendkívül behatóan, szinte személyesen ismerje a vevőt. Ez az adatbányászat (big data) eszköztárával lehetővé válik az online kereskedelemben. Jelen tanulmány a személyre szabott árazás gazdaságtanát, gyakorlati megvalósulásának módjait és a felmerülő jogi kérdéseket járja körül.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: Személyre szabott árazás, online kereskedelem, adatvédelem, árdiszkrimináció, big data
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem
Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.9.D343 Data mining and searching techniques / adatbányászati és keresési módszerek
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 29 Jan 2025 12:42
Last Modified: 29 Jan 2025 12:42
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/214593

Actions (login required)

Edit Item Edit Item