Herczeg, Viktória (2024) Óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység gyakorlati tapasztalatai csoportos és közösségi szinten. ESÉLY: TÁRSADALOM ÉS SZOCIÁLPOLITIKAI FOLYÓIRAT, 35 (1). pp. 49-63. ISSN 0865-0810
|
Text
49-63-esely2024-1-vegleges.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (527kB) | Preview |
Abstract
A jelen tanulmány a hazánkban 2018-tól kötelező tevékenyégként működő óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység csoportos és közösségi beavatkozási szinteken végzett munkájának bemutatására vállalkozik. A kevert módszertanon alapuló 2023-as kutatás többek között 26 kérdésből álló kérdőív segítségével tárta fel a szakemberek gyakorlati tapasztalatait. A 174 járást érintő vizsgálat egyéni beavatkozási szintre vonatkozó részletes bemutatása már megtörtént az Esély folyóiratban, jelen tanulmány az intézménytípusokra, a segítők közösségi szinten való megjelenésére, a csoportfoglalkozásokra és azok vezetésére fókuszál. A kettős csoportvezetésbe bevont másik óvodai és iskolai szociális segítő és más szakemberek kooperációba való becsatlakozása komplexebb rálátást tesz lehetővé, megteremtve az interprofesszionális együttműködés lehetőségét.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | csoportfoglalkozások, közösségi rendezvények, intézménytípusok, kettős csoportvezetés, más szakemberek |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HV Social pathology. Social and public welfare / szociálpatológia, segélyezés > HV40 Social service. Social work. Charity organization and practice / Szociális szolgálat, szociális, jótékonysági munka L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 03 Feb 2025 07:52 |
Last Modified: | 03 Feb 2025 07:52 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/214981 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |