Samu, Zoltán and Kegyesné Szekeres, Erika and Juhász, Valéria (2014) A kompetenciaalapú tanulás szerepe az interkulturális kommunikációban = The role competence-based learning in intercultural communication. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 9 (1). pp. 29-50. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_9_no_1_2014_029-050.pdf - Published Version Download (622kB) | Preview |
Abstract
Tanulmányunk az interkulturális tudásra és kommunikációs képességek elsajátítására fókuszál. Fauser intenzív megértésen alapuló tanulásmodellje a tanulási folyamatot aktívnak és konstruktívnak gondolja el, amelynek alapvető feltétele a szituációnak megfelelő gondolkodás és a modellezés képessége. Ebben a tanulási folyamatban jelen van a tapasztalat, a képzelet, a megértés és a metakognitív tanulás. Fauser ezt a fajta tanulást nevezi „intenzív megértésnek”. Az interkulturális tudás intenzív megértéséhez szükség van interkulturális, nyelvi és szocializációs tapasztalatokra. Ezek képezik az interkulturális tanulás alapját, amelynek az interkulturális kommunikáció minden egyes szituációjában és kontextusában nagy szerep jut.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 22 Feb 2025 18:10 |
Last Modified: | 22 Feb 2025 18:10 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/215926 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |