REAL

A kompetenciaalapú tanulás szerepe az interkulturális kommunikációban = The role competence-based learning in intercultural communication

Samu, Zoltán and Kegyesné Szekeres, Erika and Juhász, Valéria (2014) A kompetenciaalapú tanulás szerepe az interkulturális kommunikációban = The role competence-based learning in intercultural communication. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 9 (1). pp. 29-50. ISSN 1788-9979

[img]
Preview
Text
ISSN_1788-9979_vol_9_no_1_2014_029-050.pdf - Published Version

Download (622kB) | Preview

Abstract

Tanulmányunk az interkulturális tudásra és kommunikációs képességek elsajátítására fókuszál. Fauser intenzív megértésen alapuló tanulásmodellje a tanulási folyamatot aktívnak és konstruktívnak gondolja el, amelynek alapvető feltétele a szituációnak megfelelő gondolkodás és a modellezés képessége. Ebben a tanulási folyamatban jelen van a tapasztalat, a képzelet, a megértés és a metakognitív tanulás. Fauser ezt a fajta tanulást nevezi „intenzív megértésnek”. Az interkulturális tudás intenzív megértéséhez szükség van interkulturális, nyelvi és szocializációs tapasztalatokra. Ezek képezik az interkulturális tanulás alapját, amelynek az interkulturális kommunikáció minden egyes szituációjában és kontextusában nagy szerep jut.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Barbara Nagy
Date Deposited: 22 Feb 2025 18:10
Last Modified: 22 Feb 2025 18:10
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/215926

Actions (login required)

Edit Item Edit Item