Schmidt, Ildikó (2015) Az interkulturális bevezető kurzusok szerepe a társadalmi integráció előkészítésében = The role of intercultural introductory courses in the promotion of social integration. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 10 (1). pp. 213-218. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_10_no_1_2015_213-218.pdf - Published Version Download (427kB) | Preview |
Abstract
A társadalmi integráció igénye minden modern társadalmat kihívások elé állít egyrészt a bevándorlók számának növekedése, másrészt a másod- és harmadgenerációs migránsok nagy tömegének megoldatlan helyzete miatt. A befogadó országok migrációs törvénye keretet szab a bevándorlók integrációját segítő lehetőségeknek, amelyeknek középpontjában többnyire a nyelv és az interkulturális ismeretek állnak. A jogi szabályozás nemzetközi áttekintésén és az Európai Bizottság által kidolgozott Draft European Modules on Migrant Integration – Európai modulok a bevándorlók integrációjának elősegítésére (Európai modulok) dokumentumon keresztül jelen tanulmány azt elemzi, hogy Magyarországon milyen törvényi keretbe ágyazódik a migráns személyek integrációja, különös tekintettel az interkulturális ismeretek átadására.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 27 Feb 2025 17:15 |
Last Modified: | 27 Feb 2025 17:15 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/216199 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |