Valkó, Vivien (2024) Hibrid kontra távoktatás: hallgatói motiváció vizsgálata felsőoktatási környezetben. ACTA PERIODICA (EDUTUS), 32. pp. 26-38. ISSN 2063-501X
|
Text
3Acta-Periodica-XXXII.pdf - Published Version Download (702kB) | Preview |
Abstract
A hallgatók érdeklődésének felkeltésére, növekvő teljesítményének elősegítésére ésismereteinek mélyítésére az oktatási rendszer, az oktatási forma és az oktatók személyisége ishatással van. A motiváció vizsgálatára az oktatási környezetben is hangsúlyt kell fektetni. Akutatás célja volt megvizsgálni, hogy a felsőoktatásban tanuló hallgatókat külső vagy belsőmotivációjuk befolyásolja-e inkább, milyen tényezőket tartanak fontosnak tanulmányaiksorán. Továbbá felmérni hogyan vélekednek az egyes oktatási formákról, milyentapasztalataik vannak, valamint mely oktatási módszer lenne számukra az ideális. Atanulmány szekunder és primer kutatáson alapul. Az empirikus kutatást megalapozó elméletikeret hazai és nemzetközi szakirodalmakra támaszkodott. A primer kutatás kérdőívesfelméréssel valósult meg. A kutatás főbb megállapításai alapján, a hallgatók belső motivációjamagasabbra értékelt, külső motivációjukkal szemben, amit 66,9%-ban a kitűzött célok elérése,60,0%-ban az egyén készségeinek fejlesztése és 52,3%-ban a tudás, új ismeretek megszerzéseiránti vágy befolyásol. A hallgatók 44,6%-a számára a vegyes, azaz a jelenléti és távoktatásötvözése lenne az optimális és ideális megoldás.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | távoktatás, hibrid oktatás, hallgatói motiváció, felsőoktatás |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 19 Mar 2025 09:57 |
Last Modified: | 19 Mar 2025 09:57 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/217028 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |