Lois, Márta (2015) Demotivált tanuló - demotivált tanár? Középiskolai nyelvtanárok nézetei tanulóik motivációjáról, motiválhatóságáról = Demotivated students-demotivated teachers? Foreign language teachers' beliefs about their students' motivation and about their ability to motivate them. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 10 (2). pp. 41-52. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_10_no_2_2015_041-052.pdf - Published Version Download (668kB) | Preview |
Abstract
Dolgozatomban nyelvtanári nézeteket (teacher beliefs) ismertetek tizenöt félig strukturált interjú kvalitatív elemzése alapján. Bemutatom, hogy a nyelvtanárok hogyan jellemzik a motiválatlan nyelv-tanulót, és diskurzusrészletekkel szemléltetem, hogy velük szemben gyakran egyfajta tehetetlenségér-zés és eszköztelenség jellemzi a tanárokat. Amellett érvelek, hogy a diskurzus szintjén a tanulók motiválatlansága jelenik meg a korpuszban, de az elemzés szintjén a tanárok motiválatlansága, illetve bizonyos esetekben az is kimutatható, hogy kevéssé hisznek a tanulók motiválhatóságában és fej-leszthetőségében.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 13 May 2025 11:27 |
Last Modified: | 13 May 2025 11:27 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218781 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |