Szanyi, Ildikó (2015) Tanulói tevékenységformák és a tudástranszfer kapcsolata a középiskolai turisztikai szakmai nyelv oktatásában = Relationship between forms of student activities and knowledge transfer in teaching the special language of tourism in secondary schools. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 10 (2). pp. 104-114. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_10_no_2_2015_104-114.pdf - Published Version Download (506kB) | Preview |
Abstract
A szakmai idegen nyelv oktatásának folyamatát, annak célját és tartalmát a gazdasági élet diktálta trend formálja. Az adott szakma idegen nyelvének tudása javítja a munkaerőpiaci elhelyezkedés esélyeit, hozzájárul a foglalkoztatottság emelkedéséhez és az ország versenyképességének növekedéséhez. Nap-jainkban egyre több, az oktatáspolitikával összefüggő pedagógiai és pszichológiai kutatási eredmény lát napvilágot, melyek középpontjában a tudástranszfer tanulmányozása áll. Ezzel párhuzamosan a tu-dás átvihetősége, más helyzetekben való alkalmazása nemcsak a tudományos élet, hanem az iskolai nyelvoktatás egyik alapkérdésévé is vált. Cikkemben a tudástranszfer oktatói és tanulói oldaláról vizs-gálom meg a szakmai idegen nyelv oktatásának feltételeit és lehetőségeit. A vizsgálódás alapjául a Miskolci Szakképzési Centrum Berzeviczy Gergely Szakgimnáziumában 2016 januárjában szakmai idegen nyelvet tanuló diákok (46 fő a turisztikai szakma, 63 fő a vendéglátás idegen nyelvét tanulja) körében végzett kérdőíves felmérés eredményei szolgáltak.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 13 May 2025 12:09 |
Last Modified: | 13 May 2025 12:09 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218789 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |