Lőrincz, Julianna (2015) Terminológiai kérdések a kontrasztív nyelvészet oktatásában = Terminological questions in the teaching of contrastive linguistics. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 10 (2). pp. 150-161. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_10_no_2_2015_150-161.pdf - Published Version Download (653kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány szerzője a kontrasztív nyelvészet alapkérdéseit vizsgálva kitér a nyelveket egybevető kutatási módszerek kialakulásának rövid történetére. A nyelvek közötti (interlingvális) viszonyok tanulmányozásában a nyelvtudomány a következő módszereket alkalmazza: 1. a történeti összehason-lító (komparatív) módszert, 2. a tipológiai egybevető módszert, 3. a kontrasztív módszert. A dolgozat további részében a szerző a révkomáromi Selye János Egyetemen folyó kontrasztív nyelvészeti tárgy oktatását bemutatva szól a magyar és szlovák nyelv főbb jellemzőiről, valamint a diákoknak nehézsé-get okozó grammatikai és szemantikai kérdésekről.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 13 May 2025 12:23 |
Last Modified: | 13 May 2025 12:23 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218793 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |