Boga, Bálint (2016) Az iskolás és a nyugdíjas korosztály kapcsolatának előnyös hatásai mint a pedagógiai prevenció része = Beneficial effects of the contact between the generations of schoolchildren and the elderly as part of pedagogical prevention. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 11 (1). pp. 12-19. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_11_no_1_2016_012-019.pdf - Published Version Download (474kB) | Preview |
Abstract
A generációk közötti kapcsolatok ritkábban tárgyalt területe az iskoláskorúak és az idősek viszonya a társadalomban. A családon belüli kapcsolatot gyakrabban vizsgálják. Fontos lenne a fiatalok különböző korcsoportjai idősek irányában tanúsított attitűdjeinek, véleményeinek ismerete. Az elvégzett felméré-sek vegyes eredményt mutattak: a negatív előítélet (ageizmus) olykor jelentős mértékben jelenik meg. A szakirodalom közös, generációközi programok eredményeit is közli, amelyek igazolják az attitűdök kedvező irányú eltolódását, és ezek egyúttal az iskolások személyiségfejlődését és az idősek önmegíté-lését is előnyösen befolyásolták (kétirányú pozitív effektus). Az iskoláknak (mindegyik szinten) tuda-tosan tervezett intergenerációs programokat kellene indítaniuk a pedagógiai prevenció részeként, tan-terven belül és azon kívül.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 13 May 2025 18:09 |
Last Modified: | 13 May 2025 18:09 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218803 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |