REAL

Általános iskolában tanuló enyhén értelmi fogyatékos és többségi tanulók létszámadatainak területi eloszlása a 2017/2018. és 2022/2023. tanévek közötti időszakban

Juhos, Ágnes and Hegedűs, Roland (2025) Általános iskolában tanuló enyhén értelmi fogyatékos és többségi tanulók létszámadatainak területi eloszlása a 2017/2018. és 2022/2023. tanévek közötti időszakban. EDUCATIO, 34 (1). pp. 128-141. ISSN 1216-3384

[img]
Preview
Text
article-p128.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (839kB) | Preview

Abstract

Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók (F70) korábban csak különnevelő intézménybentanulhattak, eltérő tanterv alapján. Napjainkban az együttnevelésnekköszönhetően a többségi gyermekekkel együtt is tanulhatnak. Kutatásunkbanmegvizsgáltuk, hogy a 2017/2018-as és a 2022/2023-as tanévek között hogyanalakult az enyhén értelmi fogyatékos tanulók létszámadata az általánosiskolákban vármegyékre és járásokra lebontva. Az adatokat az Oktatási Hivataltóligényeltük, és Microsoft Excel program segítségével elemeztük. A térképiábrázolásnál MapInfo programot használtunk. Az eredmények szerint Heves,Szabolcs-Szatmár-Bereg és Nógrád vármegyéket kivéve a különnevelés dominál, azenyhén értelmi fogyatékos tanulók létszámadata pedig csökkenést mutat.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: enyhén értelmi fogyatékos tanulók; együttnevelés; különnevelés; területi különbségek
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 14 May 2025 09:01
Last Modified: 14 May 2025 09:01
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/218845

Actions (login required)

Edit Item Edit Item