Juhos, Ágnes and Hegedűs, Roland (2025) Általános iskolában tanuló enyhén értelmi fogyatékos és többségi tanulók létszámadatainak területi eloszlása a 2017/2018. és 2022/2023. tanévek közötti időszakban. EDUCATIO, 34 (1). pp. 128-141. ISSN 1216-3384
|
Text
article-p128.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (839kB) | Preview |
Abstract
Az enyhén értelmi fogyatékos tanulók (F70) korábban csak különnevelő intézménybentanulhattak, eltérő tanterv alapján. Napjainkban az együttnevelésnekköszönhetően a többségi gyermekekkel együtt is tanulhatnak. Kutatásunkbanmegvizsgáltuk, hogy a 2017/2018-as és a 2022/2023-as tanévek között hogyanalakult az enyhén értelmi fogyatékos tanulók létszámadata az általánosiskolákban vármegyékre és járásokra lebontva. Az adatokat az Oktatási Hivataltóligényeltük, és Microsoft Excel program segítségével elemeztük. A térképiábrázolásnál MapInfo programot használtunk. Az eredmények szerint Heves,Szabolcs-Szatmár-Bereg és Nógrád vármegyéket kivéve a különnevelés dominál, azenyhén értelmi fogyatékos tanulók létszámadata pedig csökkenést mutat.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | enyhén értelmi fogyatékos tanulók; együttnevelés; különnevelés; területi különbségek |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 14 May 2025 09:01 |
Last Modified: | 14 May 2025 09:01 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218845 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |