Drahota-Szabó, Erzsébet (2016) Tananyagfejlesztés a felsőoktatásban – miért és hogyan? = Curriculum development in higher education - why and in what way? ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 11 (2). pp. 51-66. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_11_no_2_2016_051-066.pdf - Published Version Download (353kB) | Preview |
Abstract
A szerző először rövid diagnózist ad a hazai némettanárképzés helyzetéről, s a „mélyrepülés” okát a közoktatás divatos nyelvoktatási módszereiben keresi. A kommunikatív módszerrel és a kompeten-ciaalapú oktatással kapcsolatban kételyeket fogalmaz meg, s kritikusan szól az ún. „tudásalapú társa-dalom” kapcsán a tudás mai felfogásáról. A háttérelemzés után a kérdés az, hogy miért, azaz milyen kényszerből és milyen céllal fejlesztünk tananyagokat leendő némettanárainknak. A hogyan kérdése kapcsán két alapelvet emel ki: egyrészt a rendszerszemléletet, amely explicitást feltételez, másrészt pedig a kontrasztivitást. A szerző a kompetenciadivattal ellentétben az ún. “learning outcome” lénye-gét egyszerűen abban látja, hogy jó nyelvtanárokat kell képezni, felesleges terminológiai túlbonyolí-tás és az ún. „aktív” vagy „cselekvő igék” (’cselekvést jelentő igék’) kötelező használata nélkül.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 14 May 2025 13:03 |
Last Modified: | 14 May 2025 13:03 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218887 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |