K. Nagy, Emese (2016) A pedagógusok tanulása videófilm-elemzés segítségével = Informal teacher training involving video analysis. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 11 (2). pp. 139-150. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_11_no_2_2016_139-150.pdf - Published Version Download (283kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a pedagógusok osztálytermi munkáját segítő nem formális képzést mutatja be, amelynek keretében a tanárok munkájuk hatékonyabbá tétele érdekében a Komplex Instrukciós Program (KIP) szerint szervezett angolórákról készült videófelvételeket elemeznek. Először magát a Komplex Instrukciós Programot ismertetjük, amely tudás és szociális helyzet szem-pontjából heterogén tanulócsoportok oktatását lehetővé tevő, együttműködésre épülő tanulási mód-szer. A második részben a videóklub munkáját mutatjuk be, annak kiemelésével, milyen lehetősége-ket kínál ez a képzési forma a tanárok számára a tanulók tudásának értékelésére. Mivel a tanulmány egyik központi gondolata a méltányosság megteremtése, a következő részben a heterogén tanulócso-portok jelentőségét tárgyaljuk. Végül összefoglaljuk, az elvárások szerint milyen tudással gazdagod-nak a tanárok a videók elemzésének eerdményeként.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 14 May 2025 13:44 |
Last Modified: | 14 May 2025 13:44 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218893 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |