Magnuczné Godó, Ágnes (2017) Alkalmazott nyelvészeti kutatások a nyelvpedagógia szolgálatában. (Elmélet és gyakorlat összekapcsolása egy diszlexiás nyelvtanulóknak szóló tananyag tervezése során) = Applied linguistic research in the service of language pedagogy (Intergrating theory and practice in designing a foreign language course for dyslexic learners). ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 12 (2). pp. 77-89. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_12_no_2_2017_077-089.pdf - Published Version Download (560kB) | Preview |
Abstract
diszlexiás tanulók inkluzív oktatása komoly kihívást jelent a mai iskolarend-szerben. Újabb kutatások rávilágítanak, hogy képzés és tapasztalat híján a pedagógusok nem tudják megítélni, pontosan milyen problémákkal néznek szembe ezek a tanulók, és így esz-köztelennek érzik magukat a hatékony segítségnyújtás terén is. Az idegennyelv-oktatásban különösen súlyos nehézséget okoz a szakértő támogatás és a megfelelő tananyag hiánya, mert az anyanyelven kifejlesztett kompenzáló és megküzdő stratégiákat a diszlexiás tanulók nem tudják minden esetben érvényesíteni az új nyelv tanulása során. A probléma megoldását a rendelkezésre álló kutatási eredmények oktatásba történő visszaforgatása jelentheti egyrészt a tanár(tovább)képzés, másrészt a tananyagfejlesztés területén. A tanulmány célja annak be-mutatása, hogyan valósulhat meg elmélet és gyakorlat összekapcsolása egy diszlexiás tanu-lóknak szóló digitális angol és német nyelvű feladatbank tervezésében.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
| SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
| Depositing User: | Barbara Nagy |
| Date Deposited: | 14 May 2025 20:23 |
| Last Modified: | 14 May 2025 20:23 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218921 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




