Molnár, Mária (2017) Az allegóriaértelmezés kognitív nyelvészeti modellálhatósága egy empirikus vizsgálat tükrében = The modellability of the interpretation of allegorical lyrical texts in the framework of cognitive linguistics in view of an empirical study. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 12 (2). pp. 90-106. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_12_no_2_2017_090-106.pdf - Published Version Download (362kB) | Preview |
Abstract
Jelen esettanulmányban a Conrad Ferdinand Meyer Két vitorla című allegorikus költeménye magyar fordításának olvasása és értelmezése során zajló mentális folyamatok feltárására törekszem. A vizsgálat két tudományterület, a kognitív poétika és a kognitív nyel-vészet határán helyezkedik el. A vizsgálat eredményei rávilágítanak, hogy az allegorikus lírai szövegek értelmezése a kompozicionalitás elve mellett erősen irodalmi sémák, különösen szövegsémák és tartalmi sémák által meghatározott.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 14 May 2025 20:27 |
Last Modified: | 14 May 2025 20:27 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218922 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |