Magnuczné Godó, Ágnes (2019) Az élménypedagógia lehetőségei a nyelvoktatásban = Experiential learning opportunities in foreign language teaching. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 14 (1). pp. 44-61. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_14_no_1_2019_044-061.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
A pedagógiai módszerek megújítása gyorsan változó világunkban fontos és folyamatosan aktuális feladat. A 2000 után született tanulói generációk kommunikációs és információszerzési gya-korlatát, és ennek következtében tanulási szokásait egyre növekvő mértékben alakítják a digitális mé-diumok. Az idegennyelv-tanulás területén ez sosem látott gyakorlási lehetőségeket és multikulturális tapasztalatokat tesz elérhetővé, ugyanakkor mélyítheti a generációs szakadékot tanár és diák között. A tanulók az online világban megszokott színes, gyors és tapasztalati alapú tanulást várják az iskolában is, miközben más generációkhoz tartozó tanáraiknak teljesen más elképzelései lehetnek a hatékony ta-nulásról. Tanulmányomban kiindulópontként áttekintem a hatékony tanulás feltételeit és folyamatát, majd bemutatom, milyen lehetőségeket kínál az élménypedagógia ezek megvalósítására a nyelvokta-tásban három területet kiemelve: a projektmunkát, a digitális média használatát és a transzkulturális nevelést.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 22 May 2025 09:31 |
Last Modified: | 22 May 2025 09:31 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219224 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |