Bazsóné Sőrés, Marianna (2019) Performatív didaktika = Performative didactics. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 14 (1). pp. 62-71. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_14_no_1_2019_062-071.pdf - Published Version Download (277kB) | Preview |
Abstract
Az angol és német nyelvterületen az elmúlt években tért hódított a nyelvoktatásban a per-formatív módszer, amely a művészi performance-t állítja a középpontba. Ez másfajta gondolkodásmó-dot jelent, hiszen a performatív cselekvés az egyszerit, az egyedit igyekszik megragadni. A performatív szemlélet a drámapedagógia alapgondolatát fejleszti tovább, ahol a nyelvet és a mozgást kiválóan össze lehet kapcsolni. A performatív módszer fontos célja az esztétikai tapasztalat, amelynek létrejöttében nagy szerepet játszik az érzelem, a képzelőerő és az érzékelés. Az óratervezés nyitottabb, a tanár és a diákok sokszor kilépnek a komfortzónájukból. A módszer eredménye a mélyebb tanulás és a performa-tív kompetenciák fejlődése.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 22 May 2025 09:32 |
Last Modified: | 22 May 2025 09:32 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219225 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |