REAL

Performatív didaktika = Performative didactics

Bazsóné Sőrés, Marianna (2019) Performatív didaktika = Performative didactics. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 14 (1). pp. 62-71. ISSN 1788-9979

[img]
Preview
Text
ISSN_1788-9979_vol_14_no_1_2019_062-071.pdf - Published Version

Download (277kB) | Preview

Abstract

Az angol és német nyelvterületen az elmúlt években tért hódított a nyelvoktatásban a per-formatív módszer, amely a művészi performance-t állítja a középpontba. Ez másfajta gondolkodásmó-dot jelent, hiszen a performatív cselekvés az egyszerit, az egyedit igyekszik megragadni. A performatív szemlélet a drámapedagógia alapgondolatát fejleszti tovább, ahol a nyelvet és a mozgást kiválóan össze lehet kapcsolni. A performatív módszer fontos célja az esztétikai tapasztalat, amelynek létrejöttében nagy szerepet játszik az érzelem, a képzelőerő és az érzékelés. Az óratervezés nyitottabb, a tanár és a diákok sokszor kilépnek a komfortzónájukból. A módszer eredménye a mélyebb tanulás és a performa-tív kompetenciák fejlődése.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Barbara Nagy
Date Deposited: 22 May 2025 09:32
Last Modified: 22 May 2025 09:32
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/219225

Actions (login required)

Edit Item Edit Item