REAL

A Nyelvkaland élménynapok megítélése a középiskolás tanulók véleményének tükrében = Evaluation of the experiential days of the „Nyelvkaland ME” project as reflected in the opinions of secondary school students

Kovácsné Duró, Andrea (2019) A Nyelvkaland élménynapok megítélése a középiskolás tanulók véleményének tükrében = Evaluation of the experiential days of the „Nyelvkaland ME” project as reflected in the opinions of secondary school students. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 14 (1). pp. 117-132. ISSN 1788-9979

[img]
Preview
Text
ISSN_1788-9979_vol_14_no_1_2019_117-132.pdf - Published Version

Download (417kB) | Preview

Abstract

tanulás során a személyessé vált tapasztalat szerepe napjainkban egyre inkább felértéke-lődik. Erre a felismerésre épül az élménypedagógia, amely a tanulók aktív cselekvésére, pozitív érzé-seinek kiváltására, motivációjának és érdeklődésének felkeltésére helyezi a hangsúlyt. Mindezek meg-valósítása során pedig többféle tanulási modalitást: vizuális, akusztikus, kinesztetikus, taktilis felada-tokat egyaránt alkalmaz. Ez a szemléletmód érvényesült a Miskolci Egyetemen megrendezett Nyelv-kaland napokon, amelyeknek elsődleges célja a középiskolások nyelvtanulásának élvezetesebbé tétele – az élményalapú, játékos, kreatív, interaktív feladatok révén, sokszínű oktatási kontextusban, változa-tos eszközök felhasználásával. Az élménynapokhoz kapcsolódó egyéni kérdőíves kutatás célja a részt vevő tanulók véleményének feltárása volt; az egyes állomásokon elvégzett feladatok megítélésének, a különféle tevékenységekre vonatkozó javaslatoknak, az élménynapokhoz kötődő érzéseknek a vizsgá-lata. Az adatok összesítése alapján megállapítható, hogy az angol és a német nyelvű programok is el-nyerték a résztvevők tetszését, különösen a játékos, humoros, a mozgásos és kézműves tevékenységek-kel társított feladatok. A legkevésbé népszerű ugyanakkor a tradicionálisabb, tanórai módszerre emlé-keztető előadás volt. Az eredmények jól mutatják, hogy az idegen nyelvek tanításakor igencsak felér-tékelődik a többféle érzékszerv bevonását igénylő, saját élményű tanuláson alapuló tapasztalatszerzés, az interaktív, csoportos feladatmegoldás.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Barbara Nagy
Date Deposited: 22 May 2025 09:43
Last Modified: 22 May 2025 09:43
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/219230

Actions (login required)

Edit Item Edit Item