REAL

A nyelvvizsga mint oktatási eszköz a nyelvtanításban = Language exam as an educational tool in language teaching

Mátyás, Anikó (2022) A nyelvvizsga mint oktatási eszköz a nyelvtanításban = Language exam as an educational tool in language teaching. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 15 (2). pp. 94-102. ISSN 1788-9979

[img]
Preview
Text
ISSN_1788-9979_vol_15_no_2_2022_094-102.pdf - Published Version

Download (256kB) | Preview

Abstract

Az államilag elismert nyelvvizsga-bizonyítvány a mai magyar oktatási rendszer szemében a nyelvtudás hivatalos dokumentuma és az egyik legjelentősebb nyelvtanulási cél (Csizér–Kormos 2006). Nem meglepő ezért, hogy a nyelvvizsga jelentős hatást gyakorol a társadalom egészére és ezen belül a nyelvtanulók és nyelvtanárok életére egyaránt. Írásom-ban a nyelvvizsga tanulásra és tanításra gyakorolt hatásait boncolgatva keresem a választ arra, hogy ez az általam oktatási szempontból értékesnek tartott eszköz, az értékelés által vezérelt oktatás jegyében milyen előnyökkel járhat, és hogyan tehet hozzá a nyelvoktatás minőségének javulásához.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Barbara Nagy
Date Deposited: 23 May 2025 08:16
Last Modified: 23 May 2025 08:16
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/219315

Actions (login required)

Edit Item Edit Item