Mátyás, Anikó (2022) A nyelvvizsga mint oktatási eszköz a nyelvtanításban = Language exam as an educational tool in language teaching. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 15 (2). pp. 94-102. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_15_no_2_2022_094-102.pdf - Published Version Download (256kB) | Preview |
Abstract
Az államilag elismert nyelvvizsga-bizonyítvány a mai magyar oktatási rendszer szemében a nyelvtudás hivatalos dokumentuma és az egyik legjelentősebb nyelvtanulási cél (Csizér–Kormos 2006). Nem meglepő ezért, hogy a nyelvvizsga jelentős hatást gyakorol a társadalom egészére és ezen belül a nyelvtanulók és nyelvtanárok életére egyaránt. Írásom-ban a nyelvvizsga tanulásra és tanításra gyakorolt hatásait boncolgatva keresem a választ arra, hogy ez az általam oktatási szempontból értékesnek tartott eszköz, az értékelés által vezérelt oktatás jegyében milyen előnyökkel járhat, és hogyan tehet hozzá a nyelvoktatás minőségének javulásához.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 23 May 2025 08:16 |
Last Modified: | 23 May 2025 08:16 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219315 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |