Götz, Andrea (2022) A magyar–angol hallgatói utószerkesztés tulajdonságai = Investigating english to hungarian student post-editing. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 15 (3). pp. 148-160. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_15_no_3_2022_148-160.pdf - Published Version Download (494kB) | Preview |
Abstract
A jelen tanulmány az angol–magyar gépi fordított szövegek hallgatói utószerkesz-tését vizsgálja. A gépi fordítás szinte minden hivatásos fordítási feladat része, így a gépi fordítás megfelelő használata mára már a fordítóképzés elengedhetetlen részét képezi. Az utószerkesztés térnyerése ellenére keveset tudunk a magyar fordítószakos hallgatók utószerkesztési teljesítményéről, amelynek ismerete szükséges készségeik hatékony javításához. A jelen kutatás ehhez kíván hozzájárulni a hallgatói utószerkesztés vizsgálatával, továbbá arra is keresve a választ, milyen hatással vannak teljesítményükre az előzetes utószerkesztési ismereteik, tanulmányaik évfolyama és a nemük.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 23 May 2025 14:33 |
Last Modified: | 23 May 2025 14:36 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219373 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |