REAL

A magyar–angol hallgatói utószerkesztés tulajdonságai = Investigating english to hungarian student post-editing

Götz, Andrea (2022) A magyar–angol hallgatói utószerkesztés tulajdonságai = Investigating english to hungarian student post-editing. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 15 (3). pp. 148-160. ISSN 1788-9979

[img]
Preview
Text
ISSN_1788-9979_vol_15_no_3_2022_148-160.pdf - Published Version

Download (494kB) | Preview

Abstract

A jelen tanulmány az angol–magyar gépi fordított szövegek hallgatói utószerkesz-tését vizsgálja. A gépi fordítás szinte minden hivatásos fordítási feladat része, így a gépi fordítás megfelelő használata mára már a fordítóképzés elengedhetetlen részét képezi. Az utószerkesztés térnyerése ellenére keveset tudunk a magyar fordítószakos hallgatók utószerkesztési teljesítményéről, amelynek ismerete szükséges készségeik hatékony javításához. A jelen kutatás ehhez kíván hozzájárulni a hallgatói utószerkesztés vizsgálatával, továbbá arra is keresve a választ, milyen hatással vannak teljesítményükre az előzetes utószerkesztési ismereteik, tanulmányaik évfolyama és a nemük.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Barbara Nagy
Date Deposited: 23 May 2025 14:33
Last Modified: 23 May 2025 14:36
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/219373

Actions (login required)

Edit Item Edit Item