Mátyás, Anikó (2022) Mi történik a motivációval a nyelvvizsgára történő felkészülés során? Egy interjúalapú kutatás eredményei = What happens to motivation during language exam preparation? Results of an interview study. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 15 (3). pp. 241-259. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_15_no_3_2022_241-259.pdf - Published Version Download (364kB) | Preview |
Abstract
A nyelvvizsga jelentős hatást gyakorol a nyelvtanításra; befolyásolja a nyelvtanulók nyelvtanításról alkotott nézeteit, célját és motivációját a nyelvvizsgára felkészülés előtt, alatt és azt követően is. Számos kutatás vizsgálta a nyelvvizsgázók együttes teljesítményét, de véleményük az egyéni különbségekről, mint a motiváció, amely javíthatja teljesítményüket, kevésbé kutatott terület. Ugyanakkor a nyelvvizsgázók nem standardizált tömeg, hanem különálló egyének, így a motivációjuk és a vizsgáról alkotott nézeteik is különböznek. Ezen a gondolatmeneten elindulva, az alábbi interjúalapú kutatás célja, hogy megvizsgálja nyelvvizsgázók motivációját, nyelvtanulásról alkotott véleményét és feltárja a nyelvtanulásban és motivációban a nyelvvizsgára felkészülés közben bekövetkezett változásokat.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 23 May 2025 15:06 |
Last Modified: | 23 May 2025 18:47 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219379 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |