Somodi, Júlia (2023) Dialóguson alapuló oktatói visszajelzések. A hallgatói fordítások "értékelése" = Dialogue-based feedback from trainers. "Evaluation" of students' translations. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 16 (1). pp. 87-100. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_16_no_1_2023_087-100.pdf - Published Version Download (513kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a visszajelzés, javítás, értékelés fogalmakat járja körül. A hallgatói fordítások javításáról, értékeléséről megjelent korábbi tanulmányok többsége a fordítóképzésre (Dróth 2011, Farkasné Puklus 2014, Klaudy 2005, Washbourne 2014, Robin 2018) összponto-sít. Jelen kutatás a BA-képzés keretein belül indított fordítói specializáció hallgatóinak fordítá-saira adott visszajelzésekre helyezi a hangsúlyt. A vizsgált nyelvpár a japán–magyar. A tanulmány kitér a félév végi értékelés szempontjainak bemutatására, illetve részletesen ismerteti a félév során a házi feladatoknál, az órai közös fordításoknál alkalmazott dialóguson alapuló oktatói és hallgatói visszajelzési módszereket. Egy kérdőív eredményei alapján is-mertetem a hallgatók visszajelzésekről alkotott véleményét is. Arra keresem a választ, hogy milyen hatékony oktatói (és hallgatói) visszajelzésekre érdemes építeni, amelyek ösztönzőleg hatnak a hallgatókra, ugyanakkor a nyelvi és fordítói készségeket is fejlesztik.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 23 May 2025 18:31 |
Last Modified: | 23 May 2025 18:31 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219390 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |