Viczai, Péter and Kiss, Katalin (2023) A magyarországi orosznyelv-oktatás a funkcionális grammatika és a kontrasztív nyelvtanítás tükrében = Russian language teaching in Hungary in the light of functional grammar and constrastive language teaching. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 16 (2). pp. 119-127. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_16_no_2_2023_119-127.pdf - Published Version Download (251kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány szerzői a rendkívül gazdag hagyományokkal és történelmi múlttal rendelkező magyarországi orosznyelv-oktatás rendszerváltás óta eltelt időszakának alakulá-sát, fontosabb eredményeit, tendenciáit és kihívásait szemléltetik a Budapesti Gazdasági Egyetem példáján. A felsőoktatában, valamint az orosz nyelvi képzés terén szerzett mintegy negyedszázados szakmai tapasztalataik alapján elméleti és gyakorlati példákkal illusztrálják az orosznyelv-oktatás jelenlegi helyzetét, aktuális jelenségeit. A funkcionális grammatika és a kontrasztív nyelvtanítás szemszögéből vizsgálják egyes tanítási módszerek hatéko-nyabb alkalmazásának lehetőségeit.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 23 May 2025 19:27 |
Last Modified: | 23 May 2025 19:27 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219407 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |