REAL

A pozitív pszichológia alkalmazhatósága angolórai feladatokban – egy interjús kutatás eredményei = The use of positive psychology in tasks for the EFL classroom - results of an interview study

Schüszler, Tamara (2024) A pozitív pszichológia alkalmazhatósága angolórai feladatokban – egy interjús kutatás eredményei = The use of positive psychology in tasks for the EFL classroom - results of an interview study. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 17 (1). pp. 143-156. ISSN 1788-9979

[img]
Preview
Text
ISSN_1788-9979_vol_17_no_1_2024_143-156.pdf - Published Version

Download (402kB) | Preview

Abstract

A pozitív pszichológia tudománya az elmúlt években egyre erősebben érezteti hatását az oktatásban. Ez a tanulmány tíz, hólabda mintavétellel megkeresett, Magyarországon tanító tanárral készített interjún keresztül vizsgálja, milyen módon lenne beépíthető a pozitív pszichológia az angol nyelvórákba. Az interjúk alapját a tanárok személyes tapasztalatai adják egy tíz, pozitív pszichológiát alapul vevő feladatból álló feladatbankkal kapcsolatban. Egy nagyobb disszertációs kutatás részeként jelen tanulmány arra a két kérdésre fókuszál, hogy (1) mit gondolnak az oktatás általános, közép- vagy felső szintjén tanító angoltanárok a pozitív pszichológia beépítéséről az angolórákba, illetve (2) mikor megkísérelték, milyen kihívásokkal szembesültek.

Item Type: Article
Subjects: P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Barbara Nagy
Date Deposited: 25 May 2025 16:34
Last Modified: 26 May 2025 03:44
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/219444

Actions (login required)

Edit Item Edit Item