Schüszler, Tamara (2024) A pozitív pszichológia alkalmazhatósága angolórai feladatokban – egy interjús kutatás eredményei = The use of positive psychology in tasks for the EFL classroom - results of an interview study. ALKALMAZOTT NYELVÉSZETI KÖZLEMÉNYEK, 17 (1). pp. 143-156. ISSN 1788-9979
|
Text
ISSN_1788-9979_vol_17_no_1_2024_143-156.pdf - Published Version Download (402kB) | Preview |
Abstract
A pozitív pszichológia tudománya az elmúlt években egyre erősebben érezteti hatását az oktatásban. Ez a tanulmány tíz, hólabda mintavétellel megkeresett, Magyarországon tanító tanárral készített interjún keresztül vizsgálja, milyen módon lenne beépíthető a pozitív pszichológia az angol nyelvórákba. Az interjúk alapját a tanárok személyes tapasztalatai adják egy tíz, pozitív pszichológiát alapul vevő feladatból álló feladatbankkal kapcsolatban. Egy nagyobb disszertációs kutatás részeként jelen tanulmány arra a két kérdésre fókuszál, hogy (1) mit gondolnak az oktatás általános, közép- vagy felső szintjén tanító angoltanárok a pozitív pszichológia beépítéséről az angolórákba, illetve (2) mikor megkísérelték, milyen kihívásokkal szembesültek.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Barbara Nagy |
Date Deposited: | 25 May 2025 16:34 |
Last Modified: | 26 May 2025 03:44 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/219444 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |