Kántor, Zsuzsanna (2021) Mi jár a gyermekek fejében? KÉPZÉS ÉS GYAKORLAT: TRAINING AND PRACTICE, 19 (3-4). pp. 28-40. ISSN 1589-519X (nyomtatott); 2064-4027 (online)
|
Text
03-Kantor_Zs-article-TP-2021-3-4.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) | Preview |
Abstract
Milyen a koragyermekkori tanulás mai értelmezése? Hogyan gondolkodnak a témában a szülők és az óvodapedagógusok? Mit tartanak fontosnak a materiális környezet szerepével kapcsolatban? Kutatásom célja egyfajta állapotfelmérés volt, amely során megerősítést nyert korábbi felvetésem, miszerint a szülők szeretnének mindent megadni az óvodáskorú gyermekeiknek. A XXI. századra bebizonyosodott, hogy a tanulás fogalma és a hozzá kapcsolódó attitűd kettévált. A szülők szerint a gyermeki tanulás magától megy végbe, illetve a túlélésért végzett tevékenység, miközben a materiális környezet szerepe meghatározó. Fontos lenne felhívni a figyelmet a szülői mintaadó szerepre és a felelősségtudatra, az óvodában dolgozó szakemberek által nyújtott tudományos és releváns közérthető információkra neveléssel kapcsolatban.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BF Psychology / lélektan > BF13 Memory and learning / emlékezet, tanulás L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában |
| Depositing User: | Andrea Tankó |
| Date Deposited: | 27 Aug 2025 10:58 |
| Last Modified: | 27 Aug 2025 10:58 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/222930 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




