Laczkó, Mária (2025) A tanórai feleletek a tanári kérdés és a tanulói válasz szerveződésének tükrében = Student responses in light of teacher questions and student answer structures. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 18 (3). pp. 17-30. ISSN 2060-0623
|
Text
Anyp_XVIII_2025_3_2.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Download (416kB) |
Abstract
A jelen munka a tanári kérdéseknek a tanulók véleménykifejtésére gyakorolt hatását vizsgálja az osztálytermi kommunikációban. A diskurzuskutatás a tanároknak a középiskolások szóbeli feleltetése során feltett kérdéseit a gondolkodás szintjeihez kapcsolódóan csoportosítja, és kategorizálja a diákoknak a kérdésekre adott válaszait. A helyes válaszokat tovább elemzi az időtartam, a szóelőfordulások és a grammatikai-szintaktikai szerkesztettségük, valamint a megakadások alapján. A kutatás eredményei nemcsak a szóbeli feleltetés szükségességére, hanem a feleltetés során felteendő kérdések típusainak a megválasztására is felhívják a figyelmet.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | nyelvtudomány, diskurzuselemzés, anyanyelv-pedagógia, tanórai felelet, tanári kérdés, tanulói válasz |
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
| Depositing User: | Zsófia Zádori |
| Date Deposited: | 03 Sep 2025 17:46 |
| Last Modified: | 03 Sep 2025 17:46 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/223414 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




