Csató, Anita (2025) Expresszív- és kreatívírás-gyakorlatok irodalomterápiás és oktatási közegben = Expressive and creative writing exercises in literary therapy and educational contexts. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 18 (3). pp. 47-55. ISSN 2060-0623
|
Text
Anyp_XVIII_2025_3_4.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Download (314kB) |
Abstract
Az irodalomterápia nemcsak a fejlesztő terápiás közeg számára jelenthet innovatív módszert, hanem az iskolai oktatási-nevelési folyamat során is nagyban hozzájárulhat a diákok anyanyelvi kompetenciájának a fejlődéséhez. Az irodalomterápia nyújtotta keretek közt az olvasmányok feldolgozását jellemzően szóbeli és írásbeli gyakorlatok kísérik, gyakran kreatív és expresszív írásfeladatok formájában. Ezek olyan, az iskola világa számára sem ismeretlen módszerek, amelyek nagyban elősegítik, hogy a diákok különböző műfajú szövegek alkotásában rutint szerezzenek, valamint személyes véleményüket, meglátásukat rendszerezett formában legyenek képesek kifejteni. A tanulmány első része áttekinti az irodalomterápia professzionalizálódásának a történetét, külön kitérve az expresszív ágára, amelynek gyakorlatai az oktatásba is integrálhatók. Ezt követően a tanulmány a terület által gyakran használt módszerek közül az expresszív- és a kreatívírás-gyakorlatok terápiás és oktatási közegben történő alkalmazásának a lehetőségeit vizsgálja. Végezetül kitér a módszerek oktatásba történő bevonásától várható eredményekre.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | anyanyelv-pedagógia, irodalomterápia, expresszív írás, kreatív írás, anyanyelvi kompetencia fejlesztése |
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
| Depositing User: | Zsófia Zádori |
| Date Deposited: | 03 Sep 2025 18:04 |
| Last Modified: | 03 Sep 2025 18:04 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/223416 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




