Frigy, Erna (2025) Egy komplex fejlődéssegítő rendszer felhasználása az olvasástanítás előkészületi szakaszában = Using a complex developmental support system in the preparatory phase of reading instruction. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 18 (3). pp. 56-68. ISSN 2060-0623
|
Text
Anyp_XVIII_2025_3_5.pdf - Published Version Restricted to Repository staff only Download (2MB) |
Abstract
Az olvasástanítás előkészületi szakaszában nagy kihívás elé állítja a pedagógusokat az, hogy a tanulási környezetet az iskolába lépő gyermekek változatos szükségleteihez igazítsák. A neurodiverzitás ténye mellett a kisdiákok egyéni képességeit tekintetbe véve kell a tanításitanulási folyamatban az érdeklődést felkelteni, fenntartani. Ebben segíthetnek a komplex, tevékenység-központú innovatív módszerek. Az Ovis Fürkésző módszertani kézikönyv, valamint eszközkészlet a DIFER programcsomag fejlesztési területeire épülve játékos, alternatív megközelítését adja az olvasástanítás előkészületi szakaszának. Bár a készletet elsősorban nem a kisiskolás korosztálynak ajánlották a szerzők, de az empirikus adatokat figyelembe vevő tanulmány több gyakorlati példát mutat be arra, hogyan alkalmazható a játékos, fejlődéssegítő rendszer 1–2. osztályos tanulók körében. A differenciált foglalkoztatás során kiscsoportos fejlesztések keretében kipróbált játékos gyakorlatok segíthetik a kezdő és a gyakorlott pedagógusok munkáját.
| Item Type: | Article |
|---|---|
| Uncontrolled Keywords: | anyanyelv-pedagógia, olvasástanítás előkészítő szakasza, differenciálás, óvodai nevelés, óvoda-iskola átmenet |
| Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > P0 Philology. Linguistics / filológia, nyelvészet |
| Depositing User: | Zsófia Zádori |
| Date Deposited: | 03 Sep 2025 18:01 |
| Last Modified: | 03 Sep 2025 18:01 |
| URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/223418 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |




